Autori: Nina Pereza, Saša Ostojić, Anita Barišić, Dunja Zoričić. Priručnik za aktivno učenje u izradi sažetaka znanstvenih članaka i konferencijskih priopćenja, izlaganja na posteru i usmenih izlaganja.
Autori:
Nina Pereza, Saša Ostojić, Anita Barišić, Dunja Zoričić
Sažetak:
Priručnik za aktivno učenje u izradi sažetaka znanstvenih članaka i konferencijskih priopćenja, izlaganja na posteru i usmenih izlaganja pod naslovom „Umijeće aktivnog sudjelovanja na znanstvenim skupovima“ namijenjen je polaznicima istoimene radionice, odnosno studentima diplomske razine sveučilišnih studija Medicina i Sanitarno inženjerstvo, ali i polaznicima drugih znanstvenih edukacija, uključujući program cjeloživotnog učenja pod naslovom „Primjenjiva znanost za kliničare“.
Osnovna vizija i ideja bila je da se u strukturiranom obliku i na zanimljiv način polaznicima pruži mogućnost za razvijanje kompetencija za izradu znanstvenih djela s kojima se najprije susreću u svojem znanstvenom radu – sažetaka znanstvenih članaka i konferencijskih priopćenja. Priručnik je izrađen na temelju iskustva autora u organizaciji, aktivnom i pasivnom sudjelovanju na brojnim znastvenim skupovima, kao i višegodišnjem uređivanju časopisa Medicina Fluminensis – službenog znanstveno-stručnog časopisa Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Hrvatskog liječničkog zbora – podružnica Rijeka.
Osnovni su ciljevi priručnika i pripadajuće nastave omogućiti stjecanje:
1. temeljnih znanja potrebnih za analitičko razmišljanje o znanstvenim djelima, s naglaskom na znanstvene članke i konferencijska priopćenja
2. temeljnih vještina pisanja sažetaka znanstvenog članka i konferencijskog priopćenja, kao i izrade izlaganja na posteru i usmenog izlaganja Osim ovog priručnika, obavezna literatura za nastavu je i Metodološki priručnik za organizaciju studentskih znanstvenih skupova. Naime, na kraju svake nastavne jedinice slijedi strukturirano ponavljanje osnovnih pojmova u obliku sažetih podsjetnika koji se nalaze u Metodološkom priručniku za organizaciju studentskih znanstvenih skupova.
Sadržaj ovog priručnika i pripadajuće nastave podijeljen je u pet cjelina:
(1) struktura i funkcija znanstvenih članaka i pripadajućih sažetaka,
(2) sažetak konferencijskog priopćenja,
(3) izlaganje na posteru i
(4) usmeno izlaganje, nakon čega polaznici stečena znanja primjenjuju u izradi vlastitih sažetaka i izlaganja. Nadalje, petu cjelinu čini feedback radionica na kojoj će polaznici pokazati stečeno znanje i vještine primjenom na vlastitim primjerima sažetaka i izlaganja, a nastavnici će im pružiti povratne informacije o izvršenim zadacima.
Iz recenzija:
... Dodatak je konfiguriran kao tablica koja sadržava osnovna pitanja koja olakšavaju pisanje članka/sažetka prikaza slučaja, narativnog preglednog rada i istraživačkog članka/sažetka. Zatim su navedene osnovne odrednice sažetka, naslova i ključnih riječi. Konačno se tablično daju pitanja po kojima se uređuje sažetak konferencijskog priopćenja i tekst izlaganja. Tablice su zamišljene kao kratki podsjetnik na prethodno stečeno znanje. Priručnik je napisan jasno, s mnogo realnih primjera i daje puno prilika za međusobnu interakciju nastavnika i studenta, odnosno međusobnu komunikaciju studenata ...
prof. dr. sc. Marija Heffer
...Priručnik je sadržajno i metodološki odlično osmišljen s ciljem stjecanja kompetencija odnosno temeljnih znanja potrebnih za analitičko razmišljanje o znanstvenim djelima, s naglaskom na znanstvene članke i konferencijska priopćenja te temeljnih vještina pisanja sažetaka znanstvenog članka i konferencijskog priopćenja, kao i izrade izlaganja na posteru i usmenog izlaganja. Nastava temeljena na priručniku će se bazirati na metodama aktivnog učenja, uključujući problemski orijentiranu nastavu i projektno orijentiranu nastavu. Ovako osmišljen nastavni tekst omogućava studentima samostalan rad kao i rad u paru odnosno grupi i predstavlja izvrsnu osnovu za daljnji profesionalni razvoj i nakon završetka studija ...
prof. dr. sc. Jasenka Mršić-Pelčić